Saturday 23 December 2017

Nifty alternativ handlare


Här är en av dessa strategier - Max Pain Theory Options trading är ett noll-sum spel mellan Option Buyers och Säljare. De flesta alternativen (både samtal och satser) upphör att vara värdelösa vid utgångsdatum. Det var först beprövat av John Summa of Option Nerd på hans forskningspapper. Olika organisationer har validerat samma för indiska marknader. Sannolikheten ligger inom intervallet 8595 baserat på deras inställningar. Om vi ​​lyckades sälja till aktiekursen om det alternativ som ligger till grund för det underliggande instrumentet kommer det att vara värdelöst vid tidpunkten för utgången. Det har 100 sannolikhet för vinst. Vad händer om vi optimerar mer Max Pain-teori är baserad på antagandet att maximalt antal kvoträtter för Option kommer att förlora pengar vid tidpunkten för utgången. En av teorierna för detta antagande är: - De flesta alternativförsäljare är stora institutioner som säkrar sina öppna positioner i sin portfölj. De har förmågan att manipulera indexpriset för att passa deras öppna positioner av Options. Det förutsätter också att indexet vid utgångsveckan flyttar mot lösenpriset där den maximala förlusten uppstår för optionsköparen (eller det sker minst förlust för optionsskrivaren). Detta kallas Max Pain Strike Price. För att veta det högsta smärtlåspriset är här vad vi behöver göra - Skriv ner alla strejkpriserna. Antag att det underliggande är utgått till det priset. Beräkna nu nätoptioner för optionsskrivare för alla dessa strejkpriser. I strejkpriset där minsta nettoförlust uppstår till optionsskrivare kallas Max Pain Strike Price Så den här strategin berättar för oss det lösenpris där optionsavtalet löper ut med stor sannolikhet. I det här diagrammet - De röda linjerna är förluster för Put Options Writers är de blå linjerna förlust för Call Options Writers. Vi söker minst (Blue Bar Red Bar) Den nuvarande Nifty Pain är 8600. Du kan hitta den dagliga smärtan här. Här är några analyser från denna teori - Nifty förväntas stänga vid 8600 baserat på nuvarande sentiment. För att öka lönsamheten kan du ta det 8800. Nu kan du sälja 8800 CE, 8900 CE, 9000 CE om du gillar samtalsalternativ. Eller Du kan sälja 8400 PE, 8300 PE, 8200 PE om du gillar putalternativ. Detta är en form av grundläggande analys. Det berättar vad som ska ingå men du måste överväga technicals för att få maximal vinst. (som, säljer inte i slutet av en timme bollinger eller övre breakouts.) Max smärtteori kan optimeras i stor utsträckning för att säkerställa maximal lönsamhet men. Här är mina 2 cent - Om du säljer 8800 CE. Marknaden går upp och du vill utmana. Sälj sedan två gånger så mycket i 9000 CE istället för att sälja en vara i 8800 CE. 9000 CE kommer att ha mer hög beta i omkastningar än 8800 CE. Ta en korg med både sätta och ringa alternativ om du är en konservativ näringsidkare. Försäljning 8800 CE har mindre sannolikhet för vinst än att sälja 8800 CE, 8900 CE, 9000 CE, 8400 PE, 8300 PE, 8200 PE. I allmänhet tar jag en vägd korg med 3: 2: 1 tilldelning där 9000 CE och 8200 PE får 3 partier medan 8800 CE och 8400 PE får 1 mycket fördelning. Då finns det en konstig uppsättning matematik som kommer in i scalping som att sälja alla dessa är typ av säker handel. Dessa scalpped i hög volym i dag handel baserat på technicals. Om något händer händer vi vidare. Det är en annan historia att berätta. ) Jag skriver på amitghosh. Alla mina tankar är omsorgsfullt gjorda där. :) 3.8k Visningar mitten Visa Upphöjda mitten Inte för reproduktionDo konservativa alternativ 038 Futures Trading Course från ditt hem Testimonial av en teknisk analytiker en experthandlare - Resultaten kan variera för användarna Testimonial by Housewife Trader - Resultat kan Variera för användare Jag är Dilip Shaw. Jag är en näringsidkare som du. Jag har handlat sedan 2007 men förlorat mycket pengar fram till 2010. Jag slutade sedan handla och studerade alternativ som högskoleexamen. Började handel igen från 2011 och tittade aldrig tillbaka sedan. Jag gjorde mycket forskning, läste böcker och gjorde otaliga pappershandel innan de var lönsamma. Du kan läsa om mig här. Min konservativa handelskurs sedan 2014 hjälper många återförsäljare, precis som du som har ett jobb eller företag, att göra konsekventa vinster så här: (Klicka här för mer testimonials.) Du kan göra kursen från ditt hem. Vissa handlare gör fantastiska vinster som Rs. 16.26 lakhs vinst om 5 dagar men resultat kan skilja sig från alla. Kursen hjälper dig att lära dig att handla konservativa alternativstrategier för månatlig inkomst. När du har avslutat kursen kan du börja omedelbart handla. Du kan börja handla från vilken dag som helst. Inget behov av att vänta på utgången. Du kommer att göra vinster konsekvent. Denna kurs är bra om du har ett vanligt jobb eller företag. Du behöver inte övervaka dina affärer varje sekund. Innan du läser förstå att för alla 5 strategierna kommer strejkval att läras. Strike selection medan handel Options är den viktigaste delen för att lyckas. Du får två konservativa icke-riktiga strategier om alternativ, en konservativ aktieoptionsstrategi och två konservativa riktlinjer för framtida alternativ kombination. Non-directional trades är lönsamma 80 av tiden och gör 3-5 per handel (resultat kan variera). Riktlinjerna ger pengar snabbt. Det spelar ingen roll vilken sida lagret rör sig om. Faktum är att du gör mer när du har fel i Future-handeln. ) Några fantastiska vinster är möjliga här. Aktieoptionshandeln gör 30 000 i en handel och om SL träffas finns det ett sätt att återhämta förluster plus göra 30 k i den handeln. Teknisk kunskap krävs INTE. Inget behov av att övervaka handeln varje sekund. I kursen lär du dig att välja strejkpriserna. Du lär dig när du ska handla, vilket slår till att sälja vilka som ska köpas, hur mycket vinstmål du ska leta efter, det bästa stället att ta slutförlust och vad man ska göra efter att ha tagit slutförlust innebär hur man får pengarna tillbaka. Succesfrekvensen är mer än 80. Eftersom handeln är ordentligt säkrad finns det ingen stress i handel med mina strategier. Jag är mycket säker på att du ska tjäna pengar för att handla med mina strategier. För att hjälpa dig att lyckas erbjuder jag 1 års support från orderdatum. 11 Anledningar till varför du bör göra kursen: 1. TA Kunskap INTE krävs 2. NEJ Programvara krävs 3. Regelbunden övervakning INTE KRAV 4. Fortsätt med ditt jobb 5. Gör kurs från ditt hem 6. 100 säkrad 7. Stressfri handel 8 . Endast Rs. 75.000- till Start 9. Skalning möjlig 10. Ett tidsavgift 11. Ett års support För att veta mer CallSMSWhatsApp mig på 9051143004 eller maila mig nu. Jag kan engelska och hindi. Du hittar många vittnesmål på dessa sidor: P. S: Så många års handel har tänkt mig en sak - det är alltid bättre att göra små vinster månad efter månad, istället för att förlora pengar månad efter månad försöker tjäna för mycket pengar. Det händer aldrig. Men små pengar som ackumuleras månad efter månad kan bli mycket stora på bara några år. Få gratis alternativ Nybörjarkurs Vill du veta Alternativ Grundläggande Om JA, klicka här och fyll i ett formulär och få alternativ Nybörjarkurs gratis. Dina uppgifter kommer inte att delas och vi kommer aldrig att skämma bort dig. Gilla vår Facebook-sida och få omedelbara uppdateringar för livet Varje handling att kopiera, reproducera eller distribuera innehåll på webbplatsen eller nyhetsbrev, helt eller delvis, för något syfte utan tillstånd är strängt förbjudet och ska anses vara upphovsrättsintrång. Information på denna webbplats är endast avsedd för utbildningsändamål och är inte en rekommendation att köpa eller sälja några aktier, alternativ eller framtida. Jag ger INTE några tips i någon form och har INGEN avsikt att ge tips i framtiden också. Jag ger endast aktiemarknadsundervisning i allmän och derivathandel utbildning särskilt via denna webbplats. Mitt mål är att göra dig en bättre disciplinär näringsidkare med den utbildning du får från den här webbplatsen. Observera att jag inte ger tips eller rådgivning via sms, e-post eller whatsapp eller någon annan form av sociala medier. Mitt mål är att bara erbjuda utbildning på finansmarknaden och investeringar på aktiemarknaden på rätt sätt via denna webbplats. Jag är INTE en finansiell eller investeringsrådgivare. Jag försöker bara hjälpa detaljhandeln avledda handlare genom artiklarna och utbildningen som tillhandahålls i den här bloggen, eftersom jag själv förlorade 7 Lakhs handel med spekulativ handel utan kunskap och jag vet smärtan som de flesta handlare känner efter att ha förlorat pengar som gör spekulativ handel. Jag vill bara hjälpa dem genom att sprida kunskap genom denna webbplats. Jag har jobbat hårt, gjort min forskning ordentligt och skrivit artiklarna på den här webbplatsen utifrån mina erfarenheter som näringsidkare och även med hjälp av kunskap jag läste flera böcker, webbplatser, forum, e-böcker, tidskrifter etc. Men snälla förstå att aktiemarknadsinvesteringar är föremål för marknadsrisker. Vänligen gör din egen forskning innan du investerar i något lager eller alternativ eller försök med någon strategi som skrivs på denna webbplats. Jag försöker mitt bästa att utbilda alternativhandlare speciellt i Indien och jag hoppas att du hittar den här webbplatsen användbar. Tack för att du läser. Fullständig information här. Välkommen till Nifty Options Trader webbplats. Vet du att du följer fantastiska fakta om alternativhandel - att du kan använda PUTs för att ta en hausposition och kan använda CALLs för att ta positionen i baisse. - den tid som förfaller kan göra dig orolig - den marknaden kan betala dig delvis för att ta handel och minska din risk - att du kan utföra affärer med mycket stor sannolikhet på din sida och generera regelbunden inkomst - som du kan spela går mot marknaden (kontrar) med mycket begränsad risk - att du kan få en position på marknaden som har benet är 100 vinnare. På denna sida hittar du mycket information för att hjälpa dig så att du också kan börja handla alternativ som professionella gör. Var sällskaplig, Dela Tweet Du kan följa några svar på denna post via RSS 2.0-flödet. Du kan lämna ett svar. eller trackback från din egen webbplats. En kommentar på 8220Home8221 Trackbacks Lämna en kommentarWelcome to NiftyOptionsTrader Den plats som hjälper Options trader i indiska marknaden, särskilt NIFTY Index-alternativ, för att lära sig mer om alternativ och tjäna mer från att handla dem. Varför den här bloggen Förutom handel är jag passionerad för att hjälpa andra. Detta är mitt sätt att ge tillbaka samhället det jag har fått av det. Jag skriver aktivt på trading forum traderji med id AW10. Kolla in mina trådar där (Låg riskoptionshandelsstrategi och Trading NR7 Setup). Syftet med denna blogg är att hjälpa alternativa handlare att förbättra sina handelsresultat. Genom denna blogg försöker jag dela med mig av mina erfarenheter, kunskaper och färdigheter med handlare och hjälpa dem i sin resa till handelssucces. Jag kan mycket väl relatera till de svårigheter som någon näringsidkare kommer att möta på den här resan, för jag har varit igenom allt detta. Det är en hård resa men med rätt hjälp vid lämplig tidpunkt kan det enkelt korsas. Men belöningarna är verkligen värda smärtan. Jag är Trader Anup. Jag är en aktiv näringsidkare och gör konsekvent intjäning från handel. Jag handlar i amerikansk och indisk marknad. Jag använder främst följande instrument för min handel SPY-alternativ ETF på SampP500 SampP500-futures (E-Mini), dvs ES-avtal USO ETF för handel med Oil IAU-ETF för handel med guld SLV ETF för handel Silver NIFTY Futures Index Futures för handel med indisk marknad NIFTY Options Index Alternativ att handla indisk marknad Min trading erfarenhet Jag har varit på aktiemarknaden sedan 1997 som passiv, långsiktig, köp och håll, investerare. Efter ca 9 år som passiv investerare och har levt genom dot com-krasch samt studsningen därefter insåg jag att för att verkligen tjäna pengar på marknaden är våra EXITs betydligt viktigare. Och om man inte har någon strategi att boka vinst eller minska förlusten, fluktuerar nettovinsten över lång sikt mycket. Så sedan 2006 har jag börjat aktiv handel. Jag har läst många böcker om teknisk analys och mer jag läste om detta ämne, mer jag blev intresserad av detta. Även efter förbättrad kunskap förbättrades mina handelsresultat inte mycket. Snarare var jag mycket mer förvirrad nu eftersom när några indikatorer ger köpsignal, andra uppsättningar av indikatorer som ger motsägelsefulla signaler. Foundations of My Trading (Kunskap) Det är när jag kom över professionella handlare och deltog i deras mentorprogram för att utveckla handelspsykologi, utveckla handelsplan och utveckla handelssystem som passar min personlighet. Jag är också utbildad i Options Trading. Jag har också investerat i att få yrkesutbildning på daytrading E-Mini från näringsidkare Jim (eminimaster). Men den verkliga förändringen i mina handelsresultat började komma efter att jag har gjort en kurs om handelspsykologi av ledande handelsprestationstränare Steve Ward. Lärande och vägledning från dem har lagt min handel på olika spår nu. För att stärka min grund för teknisk analys beslutar jag att göra certifiering i detta. För närvarande är jag medlem i Society of Technical Analysis (STA), Storbritannien (deras hemsida sta-uk. org) och har också sitt examensbevis sedan april-2008. Handelsförmåga När jag började min resa till Professional-Trader blev jag mycket influerad av de begrepp och tillvägagångssätt som gavs av ledande professionell tränare för handlare och investerare Van K Tharp. Jag har utvecklat genom handelsmetodiken genom att plocka upp bitarna från Vans-metoden och vad jag har lärt mig av andra handlare eller böcker. Här är min enkla formel för handelssucces. Tålamod Discipline Money Management System vinst. Min handel kan sammanfattas i följande 9 poäng. 1) Få den stora bilden av marknaden. 2) Identifiera rätt instrument för handel. 3) Identifiera den aktuella instrumentutvecklingen i 3 tidsramar kort, mellan och lång. en. För daghandel är mina tidsramar 8211 korta (3 minuter), medellånga (15 minuter), långa (60 minuter). b. För swing trading är mina tidsramar 8211 korta (lt5 dag), medium (upp till 20 dagar), långa (gt20 dagar). c. För positionshandel är mina tidsramar 8211 korta (lt20 dag), medellånga (upp till 100 dagar), långa (gt100 dagar). 4) Identifiera nuvarande marknadsvillkor 5) Välj rätt handelssystem för nuvarande marknadsvillkor 6) Skanna för rätt handel enligt handelssystemets regler 7) Använd positionsstorlek och regler för hantering av pengar 8) Ta handel 9) Hantera handel för utgångar enligt handelsreglernas exitregler För att veta mer om mig eller min handel, var god att skicka mig ett mail med hjälp av kontaktsidan. Tack för att du besökt min profil. Till din handelssucces vara sällskaplig, dela

No comments:

Post a Comment